اخبار و مقالات

صادرات و واردات محصولات دامی تسهیل می‌شود
تاریخ انتشار : 1397/7/14 ساعت 14:29:33
صادرات و واردات محصولات دامی تسهیل می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رفیعی‌پور امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: در صورتی که اپیدمی بیماری‌های مختلفی مانند آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نیستیم نشاندهنده تلاش بی‌وقفه دامپزشکان کشورمان است که اجازه نمی‌دهند خسارت و زیان بیشتری به اقتصاد کشور وارد شود.
وی افزود: فعالیت‌های دامپزشکی در کیفیت و کمیت با تفکر بهداشت‌محوری انجام می‌شود و بر این اساس است که میلیاردها دوز واکسن، دارو و مواد غذایی و صدها هزار واحد فعال در حوزه دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی فعالیت انجام می‌دهند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در سطح ملی و بین‌المللی لازم است که با توجه به نیازهای روز اقداماتی را انجام دهیم که در سطح ملی تدوین و بازنگری دستورالعمل‌های آن ضروری است. همچنین مدیریت منابع اعتباری و انسانی خانواده 37 هزار نفری دامپزشکی و تجهیزات در حال حاضر موضوعی ضروری است.
رفیعی‌پور تصریح کرد: در حوزه ارتباطات بین‌المللی نیز باید دامپزشکی حضور جدی‌تری داشته باشد که بر این اساس این سازمان دارای اقتصاد بین‌المللی دامپزشکی را برنامه‌ریزی کرده است.
وی تاکید کرد که افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی در حوزه دامپزشکی امری ضروری است که نشست سران دامپزشکی اکو که فردا در تهران برگزار می‌شود یکی از همان مسائلی است که به آن پرداخته‌ شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان سخنان خود گفت: به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه همپا در منطقه هستیم؛ و تسهیل فرآیند صادرات و واردات در ترانزیت محصولات دامی پیگیری می‌شود.